Sidor

fredag 1 februari 2013

Det ni inte visste

I flera veckor, månader har uppdateringen på bloggen stått i princip stilla. Av egentligen en enda anledning..
Inspiration..

Jag håller mycket lektioner och jag rider många olika hästar. Men ingenting har väl känts som roligt att skriva om. Mycket sitter i också att jag har tappat lite självförtroende efter hur det har varit med Oscar senaste månaderna. Men vi har kämpat på och jag har äntligen jobbat oss på rätt väg. Vi tar oss igenom ritter mer och mer på ett lugnare sätt och många gånger nu rider vi ut själva utan några som helst problem.

Trots detta har jag ändå hållit mig till att han ska tillbaka. Det är för mycket pengar och för osäkert med mitt jobb för att jag ska kunna köpa honom. Sen vet man inte om detta beteende kommer tillbaka eller om det bara var en fas.

Jag var som sagt i uppsala och provred några hästar. Hittade en jag gillade men efter en veckas tänkande så bestämde jag mig för att tacka nej. Jag fick ett återfall ang Oscar. Jag vill ha honom! Jag grät och grät, han var så fin igen. Och är! Men nånstans tänk realistiskt. Det har fortfarande inte blivit någon skillnad med jobb situationen och att köpa Oscar för det priset så var det bara att inse att jag kommer inte ha råd. Hur jag än vrider och vänder på det.

Så jag ringde mina nära och kära och sa i princip "nu struntar jag i detta" Jag går lott lös. Jag kommer alltid jämföra alla med Oscar. Jag orkar inte.

Så jag slutade ringa på hästar, slutade maila och 4 dagar senare skickar min bästa vän Evelina ett sms "kolla den här annonsen" Det är ett fynd!

Så jag tittade, ringde min goa Erica, hon sa okej och ring. Jag ringde!
Idag besiktades han och han kommer till mig nästa vecka!
Så nästa vecka tar han plats på denna blogg med en egen presentation och då får ni följa oss på våran resa.


2 kommentarer:

  1. Åh vad spännande! Så roligt Emelie! :D Hoppas allt gått bra vid besiktningen och ser fram emot en ordentlig uppdatering! Kram

    SvaraRadera