Sidor

torsdag 21 februari 2013

Han är här!

Nu har han äntligen kommit hem. Efter många många mil så anlände han och den stora hästbussen vid klockan 6 idag. Oj vilken skönhet! Han var finare än vad jag trodde att han skulle vara.
Han fick komma in i boxen där han fick dricka och äta och bo in sig lite. Han gick runt lite och gnäggade lite efter dom andra ibland men gick fort vidare till att äta. Jag gjorde klar allt i stallet och sen gick jag in till honom för att hälsa ordentligt och mysa lite. Han var så go! Han skulle slickas och pillra överallt. Fina ögon och med mer fett och muskler så kommer hans kropp att bli kanon. Borstade honom lite och tog på han ett inne täcke då han rullade säkert 5 gånger direkt jag hade stängs boxdörren.
Gick ut på en promenad i ca 20 minuter med honom, vilket jag tror var uppskattat av honom. För han var ännu mer mysig när vi kom tillbaka.
När Oscar och Bavvan togs in var han lugn, ville leka med Oscars grimma men Oscar gillade inte den planen, så han surade lite. Men allt gick bra och jag kunde lämna stallet med en lugn och härlig stämning.

Imorgon ska han skrittas ut så han får sträcka på sig. På lördag kommer hovis och skor på han vinterskor tydligen är det ingen som behövs i Danmark så vinterskor ska på likaså broddar.

Kommer att skriva ett enskilt inlägg om grabben. Bilder på honom får ni imorgon då Cia ska med ut och rida så ska vi fota då.

Jag är varm i hjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar