Sidor

torsdag 7 februari 2013

Den som väntar på något gott

Självklart fick min nya prins inte plats på transporten som skulle gå. Så han kommer nästa vecka. Åh kan knappt vänta!

Mina dagar går fort och vi är redan inne i februari, mina veckor är otroligt fullspäckade. Med hästar, jobb, jobb och en hel del att fixa och ordna hemma.

Måndagar och tisdagar har jag mitt heltids jobb, sen jobbar jag som ridlärare från halv 6 till ca 9-10 på kvällen. På måndagar har jag under dom sista 2 timmarna två grupper som är dressyr inriktade elever och ska ut och tävla denna säsong. Det är åldrar från 9-16 år och otroligt roligt! Duktiga elever som kämpar och försöker hela tiden.
Då jag jobbar så långa dagar/kvällar 2 dagar i veckan har jag tagit tjänstledigt varje fredag fram till mars på mitt heltids jobb. Det är oerhört skönt, hinner fixa allt hemma som man inte hinner under veckorna. Får vara med hästarna en dag extra då det faktiskt är ljust ute. Och bara njuta av att vara hemma.

Nu blir det att gå ut till stallet efter att ha ätit en god middag och ska rida 2 hästar. Kan bli en sen kväll men vad gör det då man är ledig imorgon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar