Sidor

torsdag 21 februari 2013

Kyla och en handhäst

Under kvällen på tisdagen så bestämde jag mig för att motionera B och O. Med så lite energi som jag hade i kroppen ville jag ändå sätta deras behov före mina egna. Men visste att jag inte skulle orka rida 2 pass 2 hästar. Så jag sadlade Oscar tog på Bavvan reflexer och sen begav vi oss ut alla 3. Med Bavvan som våran handhäst. Bavvan blir lite ivrig ibland och vill komma före Oscar vilket gör att han blir lite irriterad, men som den gentlemannen han är så la han öronen lite bakåt och bara fortsatte. Så fick korrigera och använda samma ord hela tiden för att hon ska förstå vad jag menar och vars jag vill att hon ska gå.
Blev ett väldigt bra runda runt byn 35 minuter och mycket trav. Hästarna var så nöjda och glada när dom kom tillbaka. Matte likaså!

Igår mådde jag pyton, kroppen är fortfarande inte hundra sen magsjukan så hade egentligen inte orken att rida men kände att "ta dig i kragen i Emelie" det finns dom som har det värre..
Så jag gjorde klar Oscar för en tur i kylan sent igår kväll. Han var på gasen men otroligt fin. Nu rider vi alltid från gården vare sig det är mörkt eller ljust ute. Jag är så lycklig över att jag har klarat det!

Idag blir det att fixa ännu mer i stallet, rida både B och O. Invänta Walle och sen sova för att imorgon ska jag premiär sitta på honom och skritta en tur tillsammans med Cia som lånar Bavaria.


1 kommentar:

  1. Kan du inte uppdatera med lite info om vem han är egentligen? Vars kommer han ifrån och vad har han gjort tidigare osv? :) Är ju så nyfiken! Han såg jätte fin ut iallafall! :)

    SvaraRadera