Sidor

söndag 3 februari 2013

Hoppning med B

Idag under eftermiddagen så åkte jag och min medryttare Linnea till Sikeå för att hoppträna B. Linnea följde med som min högra hand och både filmade och tog lite kort. Bavvan var jätte duktig som gick in direkt transporten och när vi hade lastat ur henne så blåste hon upp sig och trava med höga fina knän in till gäst stallet.

Själva hoppningen idag kan jag bara beskriva med ett ord - Lycka - Oj så glad hon var! Så glad att hon busa och busa, inte bara en gång hennes bocksprång var igång. Hon var riktigt på tårna och det känns så härligt att sitta där uppe även om hon hoppar o studsar. Man sitter och ler och blir varm i hjärtat. För att få känna sitt hjärta till häst vara glad och älska det man gör just då, är en obeskrivlig känsla.

Efter kanske 10 bocksprång så höll jag tillslut på att åka av, men Bavvan hade aldrig tänkt att jag skulle åka av, så hon räddade mig med att  hålla upp huvudet då matte hamna framför sadeln. Söta häst.Hindren var det inte någon höjd på vilket var skönt då det var över 3 månader sen vi hoppade. Så roligt det va!

Vill bara säga att ridhuset här där jag bor är inte isolerat och ikväll när vi red sjönk temperaturen ännu mer och när vi hade ridit klart låg temperaturen på 15- . Tycker vi är duktiga som tränar!
Bavvan och bästa Linnea :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar