Sidor

fredag 8 februari 2013

Vaccination och tidig uteritt

Igår kväll blev det ett super härligt pass på Oscar i ca 45 minuter. Han var oerhört pigg och skulle helst bara springa snabbare och snabbare. Men sen efter att ha kommit i gång o blivit varm fick vi mer kontakt med varandra och kunde komma till ett härligt arbete tillsammans. Han sköter sig så fint nu!

Tidigt i morse tog jag ut Oscar, red Bavvan och väntade sedan på att veterinären skulle komma och vaccinera dom. Det gick bra allting och han var förbluffad över Oscars storlek!
"Han måste vara mäktig att rida, Ett trappsteg från himlen"

Nu ikväll är det tänkt att jag ska till stan och bowla lite med några av tjejerna. Men  ser ut som att jag måste hålla mig hemma då lilla B inte ser lika pigg ut som hon gjorde i morse. Har pratat med veterinären som har gett mig råd och tips om hur ska jag övervaka henne ett tag. För att sen höra av mig om det skulle bli sämre.
Hon är otroligt känslig för vaccination. Som små barnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar