Sidor

fredag 22 februari 2013

Premiär

Klockan 11 kom Cia hit. Vi tog in Bavvan och Walle dom båda fick stå i gången och han var så snäll. Bavvan kände nog ett lugn av honom då hon inte ens blev sur på han då han gick framåt och bakåt i gången.
Borstade och donade på. Tog på honom sina nya damasker, sitt nya träns och en ny sadel ska han få måste först bara hitta en.

Så vi gick ut på gården skulle sitta upp som var lättare sagt än gjort. Han var otroligt ivrig och skulle inte stå still. Fick be simon hålla i honom och när jag väl sitter upp vill han nästan springa iväg..
Så det blir att träna uppsittning på grabben. Men samtidigt ridas efter en längre vila så förstår man att han var laddad.

Första 10 minuterna så kunde han inte skritta. Han takta hela tiden och blåste upp sig ordentligt. Tyckte allting va super spännande och ett driv framåt. Så jag valde att rida lätt, lätta fram och låta han jogga istället för att det ska finnas en spänning. Så han slappnade av väldigt fort och då kunde jag gå ned i skritt.
Väldigt flyttbar, känslig. Lätt i handen, gav en bra känsla i handen om han kröp ihop och när han kom fram till bettet. Vi skrittade största delen av turen men travade sen en sträcka och då fick jag en härlig känsla. Så en bra premiär helt enkelt :)

Lite bilder som är tagna från Bavvans rygg, men det är ju alltid något.




3 kommentarer:

  1. Gud vad snygg han är! I denna vinkel tycker jag nästan att han är lite lik Frodo också :-)

    SvaraRadera
  2. Mycket stilig! Och alldeles lagom i storlek till dig :)

    SvaraRadera
  3. Super stilig! Låter trist om ni inte får komma med tanke på att det alltid varit tillåtet tidigare :S Hade kunnat acceptera att man sagt att egna ekipage i första hand men i mån av plats är ni välkomna! Så tkr jag det borde vara iaf! :/ Håller tummarna! Vore så kul att få se er, men det får vi väl se till att ordna på annat vis annars! :)

    SvaraRadera