Sidor

onsdag 20 februari 2013

Många pauser

Idag jobbade jag min första dag sen magsjukan.. HELT slut är vad jag är. Håller på att städa för fullt i stallet men det blir många pauser, min kropp är inte riktigt full med energi än. Men det var roligt att träffa arbetskamraterna och få fula sig och vara så där galna som vi är när vi jobbar.

Har även idag hämtat ut mitt paket från Hööks. Förra veckan hämtade jag ett paket från Börjes. Från Börjes sortiment blev det 2 schabrak. Ett svart med röd kant och ett vitt med svart/guld kant. Nummer lapp till tävling, läder fett, hästvårds produkter och en skit snygg vinterjacka. Bild på den kommer, I love it!

Från Hööks blev det, grimma, damasker, nytt träns, reflexer, hösegel till transporten, nya transportskydd. Lite smått och gott. När Walle är på plats blir det att pröva täcken, tur man har alla storlekar från 135 till 165 här hemma. Sen när det är klart blir det att beställa täcken åt gubben. Men tills dess får han låna av B och O. Jag har alltid minst 2 uppsättningar av varje årstidstäcke. Tex 2 regntäcken så det finns ombyte, 2 vintertäcken där ett är för mildare dagar och ett med hals och tjockt foder för dom kalla dagarna.
Har oändligt med svett täcken (trodde jag) nu när jag håller på att städa i sadelkammaren märkte jag att det var dags att slänga en del med hål och dom som är slitna. Så det blir att köpa in fler av dem med.

Fick ett fint mms imorse. Walle som stod så fint uppställd på en gårdsplan i Göteborg. Just innan han skulle kliva på transporten igen för att fortsätta sin resa till mig.
Imorgon smäller det! :)

Nu tillbaka i stallet och städa och fixa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar