Sidor

torsdag 21 februari 2013

Walle

Lite önskemål och många som frågar vad det är för fin sak jag har fått hem.

"Walle" är en 10 årig KWPN valack som är född i Holland. E - Kennedy UE - Zeoliet
Han har under sina år tävlat och blivit utbildad medelsvår A dressyr och tävlat 1.10 hoppning.
Blev sedan såld till ett försäljningsstall i Danmark som sedan sålde honom vidare till det försäljningsstall som jag köpte han ifrån nu. Kennedy hans pappa blev 3a i unghäst VM 97 och har segrar och placeringar i Prix S:T George.

En svartbrun kille som är 168 hög dock ser och känns mycket större.

Vet inte om jag kan skriva så mycket mer om just denna grabb just nu. Jag köpte han osedd, såg endast en hoppfilm på honom och kort. Hur kan jag vara säker? Det är jag inte än, men något säger mig att känslan då han klev av transporten och jag fick se honom.. Den var obeskrivlig. Han är så vacker! Så jag tror att detta kan bli toppen :)

Som sagt bilder får ni imorgon :)

2 kommentarer:

  1. Hej ! Kan se du har købt den skønne Waunrebo! Håber du er blevet glad for ham, han er fantastisk :) Har du købt ham ubeset i Danmark?
    Håber at høre fra dig og at du kan forstå mit dansk !
    VH Rikke, som har kigget og prøvet Waunrebo i Danmark

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag är jätte nöjd med honom. Han är lite spänd men anpassar sig mycket bra. Han hade vilat några månader så det är en hel del uppbyggnad som måste göras. Både kondition och muskelmässigt. Jag köpte honom osedd via en kvinna här i Sverige som var förmedlare till försäljningsstallet. :)

      Radera