Sidor

fredag 30 september 2011

Hur ska man finna tiden?

Jag säger då bara de att ni som har tid att skriva på bloggen och uppdatera nästan varenda dag gör de VÄLDIGT bra. Dock så prioriterar jag inte tiden vid datorn så jätte starkt. När man väl är inne och har tid över (dom få timmarna som man har) så myser jag hellre med sambo eller kissekatter :)

Har iallafall fått lite rutin på hur veckorna ser ut med ridning nu.
Varje tisdag vilar Bavvan då jag har ridskolan från halv 6 till 9 på kvällen. Sen går hon med ryttare på ryggen 4-5 dagar i veckan.  De har även blivit longering eller promenad dom resternade dagarna. Så hon går bra just nu.

Igår va vi på en intrevallsväng i skogarana. 50 minuters galopp arbete, inte hela tiden såklart men vi va ute så länge. Jobbade med korta och långa intervaller och skritt emellan. Hon blev otroligt loss och mjuk i slutet. Stod upp mycket i sadeln och busade några sträckor. Hon är så söt mitt hjärta hon älskar att få springa fort! :)

Ska rida även ett fullblod på ridskolan varje tisdag i några veckor. Han är under igång sättning och dom ville att vi instruktörer skulle rida honom efter lektionerna då vi ändå ha betalat 45 minuter efter sista lektionen.
Red han i tisdags på banan. Ska ta nå kort på honom till nästa gång. Han är lite tunn(som alla fullblod) men väldigt framåt och trevlig herre. Som va stel i vänstersidan  men med lite uppmjukande i skritt och en del mjukande i sidorna så blev han bättre. Har även fått veta att vi ska mest troligt börja rida nån ridskolehäst éfter våra lektioner som tillridning. Inte varje vecka men titt som tätt. Vilket för mig känns bara roligt. Man är där och lyxen att man har en stallvärdinna som gör iordning hästen så de är bara att hoppa upp och rida.
Hade de varit tidigare år så hade jag nog sagt nej och tyckt de va jobbigt. Men nu vill jag rida andra hästar och få mer erfarenhet för mina kommande planer till sommaren. Sen när ridskolan har så fina hästar så får man både lära hästarna något och dom kan även ge mig något tillbaka. :) Min favorit är ju Minna än så länge, dock har jag bara suttit på 3 av 7. Men hon är en sto med personliget (haha som jag verkar gilla ). En ponny med mycket att ge. Får se om jag tar med mig henne hem nästa sommar på  hennes semester! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar