Sidor

söndag 25 september 2011

Vill man tillräckligt mycket så går de!

Planerna för våren är att en ridbana kommer att byggas.
Då jag och min sambo har pratat ihop oss och räknat lite på de så har vi kommit fram till att de är för dyrt att bygga själv. Hur mycket vi än skulle försöka så har vi inte pengarna. Vi har köpt ett hus för mer än miljonen, byggt stall och de är mer som vi skulle behöva än en ridbana. Vi har inte heller jordbruksfastighet så vi kan ej göra avdrag. Någon rättvisa i förhållandet måste de va. De kan inte bara va så att pengarna ska gå till mitt intresse, han måste ju få något också.
Så jag tog tag i de hela och pratade med alla dom 6 hästtjejerna som finns i denna by. De finns alltså 3 hästgårdar och 6 ryttare därav 3 tävlingsryttare.
Alla va intresserad av att gå ihop att bygga en bana. Självklart är de både och att bygga tillsammans.
Men att vara fler gör att vi kan göra den ännu bättre och större och de blir mindre pengar att lägga ut än att göra allt själv.

Så i veckan ska jag och en av tjejerna planera och se vad vi kan göra för ideer för att sen presentera för dom andra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar