Sidor

onsdag 14 september 2011

Missförstånd

Har fått lite kommentarer och folk som ringt och frågat om jag ska sälja min bruna donna. Mitt tidigare inlägg så kanske de lät som att de va min sista utväg, men så är de väl inte riktigt heller. Jag har gett oss chanser och jobbat i över 2 år med alla olika problem vi har haft i ridningen. De känns bara som att vi stannar upp och kommer inte så längre på tävling. Hon är inte till salu och jag ska fortsätta jobba med henne, men om de inte släpper på tävlingarna så får man se vad som händer. Men denna häst skulle jag aldrig vilja va utan, trots om vi inte tävlar tillsammans.

Problemet är ju inte hennes form inne på banan de är hennes bjudning. En bjudning som vi jobbat på i 2 års tid. En häst som går frammåt och är en härlig bjudning på träning och överallt utom på banan. Så kommentarer om att fortsätt stärka henne i formen visst vi måste träna mer, men de är inte formen som är problemet. Hon vill inte bjuda till vare sig i låg eller hög form inne på banan.

Men övning ger färdighet. Vi ska fortsätta men om saningen ska fram så känns de en aningens motigt just nu

2 kommentarer:

  1. Jag förstår absolut hur du känner det. Vi har visserligen inte problem med bjudningen, men känslan att allt funkar både på träning och framridning, men inte på banan. Den känslan är vi mästare på. Jag vet precis hur besviken man blir och det är inte alls kul. Men då ska man följa sitt hjärta, och ta en paus från tävlandet om man känner att man behöver det. Eller kämpa vidare med programträning!

    Men inte att glömma, skillnaden på din häst är stor. Så har ni kommit så här långt bara sen ni flyttade hem, tänk vars ni kommer vara i vår:)

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja ni kanske får satsa mer på hoppningen ett tag :) Skit samma om du inte är så duktig på att hoppa, ni lär er tillsammans! Jag och Mumin har ju som du vet testat på dressyr ett tag, och jag har inte ridit för dressyrtränare på flera år..men vi lär oss eftersom, och har ganska roligt på vägen :)

    SvaraRadera