Sidor

söndag 18 september 2011

Mycket nytt

En aningens dåligt uppdaterande men som jag har nämnt tidigare så har inte motivationen varit på topp.
Under den gågna veckan så har timmarna i stallet bestått av mys mys och ännu mera mys.
Av allt regn som kom under måndag och tisdag blev de vilodag för dom båda. Borstade och pysslade på så dom va rena och fina istället. Onsdag och torsdag for jag ut på en lugn tur med dom båda. Har inte ställt några krav på bavvan utan har bara varit ute och känt hur skönt livet är.

Sen fick hon vila 2 dagar till, Jossan red jag igår. Bavvan tog jag ut på en morgon tur idag. Vi for och red efter grusvägen mellan byarna då älgjakten är i fullgång och igår hörde vi även när dom sköt en från gården. Så man är inte super duper sugen på att rida i skogen just nu. Red henne lång och låg och framåt hela tiden. Inga sporrar utan spö i handen och mycket beröm för att pröva ett av jessicas förslag till hur vi ska jobba oss till de bättre.
De va en super härlig ritt hon va mjuk, hon va samarbetsvillig och vi tog fina fattningar och en bra förvänd galopp som vi även fattade på en gång.

Nästa söndag kommer vi att börja i en hoppgrupp, träningarna kommer att vara klockan 2 så de känns skönt att kunna ha en helg ändå trots att de är träning :) Nästa vecka va de banhoppning och 2 veckor framåt, sen gymnastikhoppning 3 veckor på raken. Så vi börjar hårt men tur så kan vi välja våran höjd och bara ha kul första gången :)

Kan ha hittat mig en skötare på jossan. 1 gång i veckan iaf får se om de blir mer :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar