Sidor

måndag 5 september 2011

Team

Idag va jag och bavvan de team som vi alltid ska vara. Redan när jag började korta tyglarna för att skritta fram så va hon med mig. Rund och fin!

Red en runda som brukar ta ca 50-60 minuter, men stannade av på en ny slagen åker. Innan vi kom till åkern så hade jag hunnit skritta och trava fram henne i lite varierat underlag. Ett tidigare inlägg berättade jag om att han snubblar mycket nu. Så jag red på en stig i skritten där hon va tvungen att lyfta på fötterna!
I traven böjde jag igenom henne i båda sidor ordentligt, hon kändes mjuk och följsam.

När vi kom till åkern så travade jag på en 8 volt i lätt ridning. Tog igenom sidorna igen. Lytfe upp innerhanden för att få in innerbakben. Hon blite lie för springig ibland, men då måste jag va snabbare med att få mer korrekt i sitsen med takt och tempo. Fattade galopp och galopperade i formen av en sarg. I varje båda samlade jag lite extra och tog igenom böjning och ställning. på de raka spåret lät jag henne bli lite lägre och sen lite längre i sprången för att sedan korta ihop.
Detta funkade kanon och jag fick en jätte bra känsla. Skritt paus och efter de galopp och för första gången 3 serpentinbågar i förvänd. Första gick så jäkla bra!!! Jag va helt chockad att de skulle flyta på så bra. Men andra i de andra varvet alltså vänster galopp så bytta vi i andra bågen. Men vid andra försöket så flöt de på bra.
Red hemåt och på vägen hem där de blev grusväg skrittade jag halva biten sen kortade jag tyglarna och jobbade henne i samlad trav, med skänkelvikningar och öppna. Allt i samlad trav. Kändes kanon alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar