Sidor

söndag 4 september 2011

Dream come true

Helgen har bara varit jobb i stallet, måla måla och måla. Idag va de städning och röjning. Skruva upp alla träns och sadelhängare som legat i en låda sen juni.

Med lite fjärrilar i magen så hämtade jag hästarna vid betet. Sa hejdå till sommaren gav dom lite äpplen. Pratade med dom under promenaden till gården, sa att nu är sommaren slut och nu är vardagen tillbaka. Dom ska sova varmt och skönt under tak. Få vila upp sig och bli ännu mer ompysslad.

När hästarna väl va inne i boxarna såg man tydligt på Bavvan att hon älskade sin stora box på 11 kvd. Hon ställade sig och åt sitt hö. Slutade och äta och kom fram till mig när jag öppnade boxdörren och gav mig en puss. Ni som känner mig vet att jag har lärt bavvan puss på kommando men hon har även börjat göra de på människor hon tycker dom tex Evelina :) Hon gör de automatiskt då hon är glad och mysig. Efter pussen och att titta på jossan som stod och njöt av sitt hö och sin stora nya box så började tårarna rinna.

Dom kom och kom, simon kramade mig och tyckte jag va söt, men jag kunde inte hjälpa de. Jag har alltid drömt om att få ha en egen gård, få ha ett sånt här liv! De slog mig ikväll att jag har allt som jag har drömt om. De va rena lyckotårar och jag är så lycklig och längtar  till i morgon då jag ska få mocka och pyssla om mina hästar i MITT stall. :)



2 kommentarer:

  1. Va söt du är Emelie, fast jag förstår dig, det är helt underbart att få leva som man alltid velat ha det.
    Det har ju alltid varit en dröm att få ha hästarna hemma på gården och nu är det verkligen så, för oss båda :)

    SvaraRadera
  2. Det måste vara en fantastisk känsla! Jag blir glad för din skull när jag läser detta :)

    SvaraRadera