Sidor

söndag 25 september 2011

Ett långt inlägg

Har varit dålig uppdatering som verkar vara rätt så vanligt bland mina hästbloggande vänner. Men de är väl så, man har ett jobb eller skola, man ska hinna med sina hästar plus att ha ett liv utanför de hela också. Så att sitta vid datorn är kanske ingen prio. Inte för mig iallafall.

Veckan har varit lugn och härlig. Har ridit bavvan 5 av 7 dagar. Hon har blivit promenerad 1 och vilat 1 av dom 2 resterande. Idag gjorde vi premiär på hoppningen i sikeå. Bavvan va så laddad att de sjukt! Många som blev imponerade hur hon skulle showa och visa upp sig. Sen va de några som sa "du har ett ritktigt sto du". De är de jag har, och de kommer mest fram under hoppningen då hon blir laddad :)
Vi hoppade bana där de både va kompination, långa linjer och snäva svängar. Inte direkt någon höjd på hindrena, men lika bra då jag ville ha en mjukstart och hoppa för skojs skull och inte tänka på så mycket prestation. Hon va lugn och fin under hela dagen. Men på vägen hem... hon slet sig ur transporten och slet sönder grimman, hon sprang lös och tyckte hon va super häftig. Sen när vi kom hem skulle hon panik kasta sig ut ur transporten... Hon kan verkligen göra mig arg ibland. Men de är så min häst är.
Ena dagen lugn som om att hon går på lugnande och andra dagar är de som om att hon aldrig har varit med om sakerna som händer kring henne förut..

Har även väldigt mycket planer på g med hästeriet. Planerna kommer att träda fram mer under våren och sommaren. Planerna för nästa sommar kommer jag ej att berätta om eller skriva om bara lite för att göra er lite nyfikna ;) Men planerna för våren kommer att berättas i nästa inlägg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar