Sidor

torsdag 1 september 2011

Ett litet uppehåll

Nu när man har en vardag och ett liv utöver hästarna igen så blir de inte mycket tid vid denna burk.
Men jag ska försöka göra ett inlägg varje kväll. Om de går får vi se :P

Har iaf ridit dom båda förra veckan torsdag, fredag och lördag. plus måndag denna vecka. Sen har de varit FULLT upp med stallet och en massa saker som har gjort att  tiden ej har funnits för att uppdatera.

Jag och bavvan har ett ny tänk med våran ridning. En del domare kommenterar att hon går med huvudet på sniskan, man kan ta de som att dom inte är framme för båda skänklarna men efter att ha pratat med domaren som bedömde oss i Sikeå så kan de lika gärna vara genetiskt. Ibland är dom sne i sin kropp dock så tror jag inte att bavvan är de. Utan nu rider vi med väldigt mycket böjning i våra framridningar där hon ska få sträcka ut sin hals och nackmuskel. Inte nå slitande eller trängande tygeltag! Utan mer ett understödjande eller att jag lyfter innerhanden uppåt lite för att få henne att böja runt och få in innerbak. Något som jag har tränat både för Rebecka och Erica, så att ida ville köra på den stilen va ok för mig. Men vi kommer inte göra detta varenda gång utan ibland bara för att kolla av hennes stretching. Kommer även att jobba med att stretscha henne i boxen med hjälp av godis oftare.

På tal om box, ikväll börjar jag måla stallet. Och hästarna flyttar in på lördag :) Ska även bygga ut haden en sista gång litegranna ikväll så får dom mer att äta innan de är dags att säga hejdå till betet :)

Har även strykit mig i LA4an på söndagen på surf. så de blir 3 klasser för mer orkar jag inte, är inte så pass stark och kondition mässigt byggd ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar