Sidor

måndag 19 september 2011

Förvänd galopp = Jobbigt

Red ut precis när regnet började ösa ner. Men de stoppade inte mig och Bavvan. Dock så hade jag valt dåliga kläder till regnet som öste ner men bättre lycka nästa gång. Red först en vända runt byn på ca 30 min. Mest skritt arbete för att mjukgöra och jobba henne som igår. Travade sista biten sen red vi in på en annan hästgård där de finns en blanding på grusplan/åker. Så vi fattade galopp red lite på en volt som vi minskade och ökade. Sen flyttade jag ut bakdelen och ställde om henne så vi gjorde förävndsluta. De va jobbigt men hon jobbade på bra och de kändes kanon. när vi vände hemmåt så tog jag några förvända galopper på raktspår. Hon blir lite stapplig bak då hon tycker de är otroligt jobbigt. Men vi kämpar på och formen är bra i den förvända. men mer flyt och mer power.

Har även en anmält mig till en ny tränare som kommer hit och ska va månadstränare. Nina Gustavsson heter hon. Ska bli kul att pröva och känna hur de känns :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar