Sidor

söndag 1 september 2013

Långt inlägg

Hej, vi lever och mår bra.
Har bara varit väldigt speciella dagar dem senaste två veckorna..

Walle var inte halt, utan bara öm om hovarna av stenarna på vägen. Så han har nu fått sulor som ska göra det lättare för honom. Jag har börjat gymnastik hoppat honom 1 gång i veckan vilket han tycker är super roligt. Många bockar och lyckoskutt. Ska bli roligt att få börja hoppträna honom på riktigt sen då han har väldigt mycket hoppning i sig. Man känner verkligen hur han tar tag i alla hinder och tycker det är latjo.

Vi har tävlat med blandade resultat. Sist som var den 25e fick vi super dåliga poäng. Han var spänd och så men ändå ridbar. Han var inte lika bra som på hippo men inte heller som han var på våran första tävling. Så ett mellanting. Vi blir ner bedömda för hur han kommer bakomlod.  Vilket vi jobbar mycket med hemma att han ska bli starkare. Dock vet jag att mycket sitter i mig och inte i honom. Som också kom fram på träningen idag. Jag måste hitta mera sits och sluta vara så spänd i mina armar. Som har blivit resultatet av hur kämpigt jag hade det i början med att sitta ned på honom. Då jag fick tänka på att hålla om mer i mina händer och armar runt kroppen. Nu måste jag byta mönster och börja inse att jag kan sitta på min häst och måste komma loss i mina armar. Lättare sagt än gjort.

Fick en super fin övning som vi ska jobba med hemma. Så det känns kul att man har en tränare som ger så bra läxor och har en plan med sina elever. Maskproverna visade som sagt ingenting och nu är det fri tillgång på mat i hagen, sova inne på nätterna så kanske jag får upp han i vikt. Har även köpt ett mer proteinrikt foder och väntar på min att min foderanalys ska komma.

Annars rullar allt på som vanligt. Jag jobbar heltid, har fått förlängt på mitt jobb till november istället för oktober. Så det känns bra, samtidigt så jobbar jag 2 kvällar i veckan på ridskolan och får jag fast tjänst kommer jag att avsluta en kväll i veckan där. Det blir för mycket helt enkelt.

Ja sen det som egentligen har gjort att jag inte har så lust till att blogga är att man har varit väldigt depp och orolig över min vita prins som flyttade härifrån. Men det får ni veta i ett annat inlägg.

Lilla araben som jag håller på att utbilda tillsammans med ägaren fick äntligen glänsa förra helgen. Då vi kom på en 7e plats och sista placeringen av 25 starter i den regionala LB2an. Vilket kändes awesome!
Han är så rolig att rida då han är på bra humör men kan också ha sina "sto dagar" då han är mindre rolig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar