Sidor

torsdag 5 september 2013

Dagarna går

Veckorna går fort. Hösten har börjat komma och färgerna ute i naturen börjar bli vackrare och vackrare.
Walle har gått väldigt bra dessa dagar. Söndag var vi och tränade för Erica, måndag blev det ett lugnare pass ute i skogen i 40 min i alla gångarter. Tisdag vila och igår 1 timma med mycket galopp arbete ute på byavägen. Han var ganska spänd till en början men sen blev allting mycket bättre. Red han i förvänd för att få igång hans kropp ännu mer vilket resulterade i en riktigt fin känsla i traven. I slutet jobbade jag med korta tempoväxlingar i mellantrav för att hitta en bättre känsla i upptagningarna. Jag måste hitta rätta knappen och bli starkare i magen. Sista 2 jag gjorde kändes bra sen gav jag mig och travade av honom och skrittade honom hem. Passet gav mig precis det jag var ute efter. Så det kändes super när jag kom tillbaka till stallet och var riktigt nöjd.

Ikväll blir det att rida på banan. Tänkte blanda med dressyrpass och hoppa lite lättare studs i slutet för att fortsätta stärka honom bak.

Har inte så mycket annat att säga. Tävlar i helgen. W på söndag och Khadir på lördag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar