Sidor

fredag 13 september 2013

1 2 3 byt

En runda på 45 minuter idag med Walle runt byavägen.  Blev mest galopparbete. Ville leka lite med våra byten då det var väldigt länge sen och tänker att det kan hjälpa honom att stärka sig i bakdelen. Plus att han kommer igång bättre i galoppen efter lite byten.

Han var lite seg för mina hjälper till en början. Men efter att ha jobbat honom fram för skänkeln ett tag och fick en bra känsla vågade jag mig på byten. Byten från höger till vänster galopp är för mig mycket enklare. Får till känslan och flytet. Men vänster till höger - Super svårt! Vet inte om det är jag som gör fel eller om han har svårare i den sidan. Men tillslut fick jag till några rena byten i det varvet också men tycker ändå känslan var bättre i det andra varvet.

Igår red jag på banan i ca 1 timma. Han var väldigt framåt och riktigt loss och fin i ryggen. Vilket gjorde att jag fick kämpa lite extra för att kunna sitta. Hittade en ny knapp där jag får bättre känsla av att jag sitter på honom på insida lår istället för mer på rumpan. Därifrån kunde jag få tillbaka honom mycket snabbare och mjukare. Så jag hoppas att jag fortsätter trycka på den knappen och inte slarvar bort den.

Imorgon blir det ett morgonpass ute på bya vägen igen. Med kandar denna gång. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar