Sidor

lördag 14 september 2013

Hoppträning för en ny månadstränare

Eftersom jag lånade ut min transport denna helg, tjänster och gentjänster helt enkelt och svårt att säga nej då.
Så red jag istället en ridskolehäst. Ett sto 8 år som jag ska fortsätta hoppa och rida igenom regelbundet. Sen till våren blir det nog att åka och tävla henne lite så vi får mer utbildning och resultat på hästarna på ridskolan.  Hon skötte sig iallafall super bra, och jag är väldigt nöjd med träningen.

Var länge sen jag red för någon som har ett bra tänk och riktigt bra övningar där man får känna att man verkligen rider för en kompetent tränare. I hoppningen som i dressyren gör jag för mycket och är där och stör lite väl mycket ibland. Men sista rundan på banan var klockren och dressyrtanten hoppade en bana med hinder på 90 cm. Vilket inte händer varje dag! Men nu blir det att fortsätta med hoppningen både för min och hästarnas skull. Walle ska vara med och tränas och även ridskolehästen kommer att få sig ett pass vid varje tillfälle denna tränare kommer till klubben.

En bra dag! Walle har vila idag. Jag ska måla om köket här hemma så har fullt upp.
Nu lite grillat till middag sen måla och fixa igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar