Sidor

torsdag 19 september 2013

Återigen dålig update

Lite framtidsplaner med Walle. Har preliminär bokat en tripp till Piteå med en tjej som jag har fått kontakt med under denna tävlingssäsong. Vi har både en KWPN och vi är båda helt nya på våra hästar och behöver inspiration och mer träning. Så vi tänkte åka tillsammans till en väldigt duktig tjej där jag hoppas få hitta ännu mera knappar. 

Det första jag kommer be om när vi kommer dit är att hon ska hoppa upp och pröva min springare. Så jag får se och lära. Plus att det blir lättare för henne att förstå mina problem och svårigheter.

Khadir ska tävlas på lördag och debutera LA. En LA1 som vi hoppas genomförs med bra flyt och en god känsla. Sen är det uppehåll för honom också. Han ska få en lite längre vila och sen ska vi köra igång igen med regelbunden träning. Tur han har en bra ägare som gör allt runt i kring så man behöver bara rida och lägga ned tiden där. Visst, jag har inga problem att mocka o fixa åt honom. Men finns inte tid för mig. Jag är imponerad över alla som jobbar heltid och ändå hinner träna sig själv, sina hästar/hästar och vara en god sambo. För mig är det svårt att hinna med allt. Dock så jobbar jag 110% procent i månaden alltså mer än en heltid. Men det viktigaste är att man gör det bästa man kan.

Har gått och blivit sjuk, legat hemma sen mitt i dagen i måndags. Så nu hoppas jag att det snart ska släppa så jag kan bli frisk och pigg igen!

Lite hoppbilder på mig och Signe sen i lördags



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar