Sidor

måndag 9 september 2013

Dags för förändring

Idag börjar mina nya rutiner och ska verkligen försöka hålla dom.

Jag måste få bättre kondition, vill inte gå ned i vikt utan jag vill orka mera. Tidigare i alla år har jag inte haft några som helst problem med min kondis eller styrka men nu efter att ha bytt jobb till ett lite mer stillasittande arbete och äter och rör på mig precis som jag alltid så har jag tappat stor del av min kondis och styrka.

Idag började jag den nya rutinen att gå ut och gå direkt man kommer hem. Powerwalk antingen med häst, hund eller själv. Äter lite mindre portioner och som tidigare håller mig borta från socker på veckorna men får unna mig på helgerna.

Så en 40 minuters PW idag och både hund och häst hade jag med mig. Sedan göra stallet med mockning och fixa ordning mat för att sen åka till ridskolan och jobba.

Walle får vila imorgon, fick följa med mig på PWn idag så han har fått skritta bort en del av sin träningsvärk.
Onsdag Galopparbete
Torsdag Dressyr på banan
Fredag Uteritt
Lördag Hoppträna (Crazy I know)
Söndag Jogg/promenad

Mja rätt okej ändå! Hoppas jag kan hålla mig till planen bara.
Bavvan ska ridas denna vecka lite mer av mig än vanligt. Tjejerna har börjat jobba/skolan igen så dom kan inte komma hit lika ofta nu när sommaren är över. Blir att jobba igenom henne och fara ut o galoppera och hoppa henne i veckan. Förväntar mig att hon kommer bocka av lycka när hon får hoppa första skuttet. Min lilla hoppetossa!


1 kommentar:

  1. Tack snälla :) Jo nog har vi gjort lite framsteg, han är långt ifrån lika spänd som tidigare. Det visar sig ju genom att vi nu legat på 63% i snitt sista tiden. Hoppas våra hästar kan spänna av och stärka upp sig så vi till hösten kan komma och klassa ut alla andra :) kram

    SvaraRadera