Sidor

måndag 19 augusti 2013

Återgå till rutiner och hårdare träning

Walle har varit super fin ända sen tävlingen och vi jobbar på för fullt att stärka honom i galoppen ännu mer. Jag valde att flytta hem hästarna från betet många veckor tidigare än vad som var tänkt. Men då Walle inte går upp i vikt av betet och går runt mer än att äta så var det dags att gå tillbaka till vardagen igen. Så nu står dom inne på nätterna har sina rutiner och får gå i en stor vinterhage.

Walle gick riktigt bra på träningen i lördags då vi fick fram ännu en växel i traven. Vi jobbade igenom skolorna med riktigt bra schwung som var härligt att känna. En riktigt fin trav del och träningsvärk i magen hade jag då jag vakna igår. Skönt!

Igår tömkörde jag honom på banan i 30 min i skritt och trav och fick även där fram honom i en väldigt trevlig trav där han tar för sig mer. Blir en vilodag idag då han har tappat en sko IGEN..

Ikväll är det start för ridskolan igen så då är det dags för det full späckade schemat igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar