Sidor

onsdag 7 augusti 2013

Tur i oturen igen?

Ja vilken kväll det blev denna onsdag. Tanken var att åka och träna för Erica i Ansmark.
Var otroligt laddad över träningen då passet igår fick både ris och ros. Han var spänd första halvan av passet men kom ner på jorden sista halvan. Så träningen idag var efterlängtad och en bra genom körare till helgen.

Lastade och packade in allt, nu var vi på väg. Lite trafik och fort var i sävar då en lampa börjar lysa i bilen. OLJA.. Tur hade jag som precis kom till en kontrollplats så kollade oljan men bilen hade fullt med olja.. Ringde min käre sambo som börjar prata om att det inte är någon fara. Han hade nyss fyllt olja och det var bara att köra. Jag sa dock att den lät konstigt och han sa fortfarande att det är nog ingenfara. Han har en tendens att inte lyssna på mig då det kommer till saker med motorer. Men magkänslan sa att det inte var något bra som höll på att hända så jag vände hem och bilen började låta mer. Ringde Simon som kom och mötte mig och sen körde bakom mig hela vägen hem.
Väl hemma så hade jag rätt, toppen är på väg att fara och bilen gick varm och höll på koka över. Så ja tänk om man hade blivit stående med en död bil mitt på E4an. Tur i oturen.

Istället red jag Walle på ridbanan för första gången ordentligt. Det är lite fix som måste göras innan den är perfekt. Passet ikväll gav en bra känsla. Jobbade med öppnor, volt in i öppna igen. Rakrikta på långsida mitten på långsidan hörnlinje och där skänkelvikning. Lite galopp och avslutade i skritt med lite bakdelsvändningar. Ett bra pass helt enkelt :)

Första gången i ridhus med W. Hade varit hos mig i lite mer än en vecka.

2 kommentarer:

  1. Underbart! (Sarkasm) bilar SKA bara funka!

    SvaraRadera
  2. har din nya polle stått i Danmark? är och kollar massa danska sidor för att föröka hitta info om min och tror jag visst kom över bilder på din dom var väldigt lika och typ samma namn!

    SvaraRadera