Sidor

måndag 1 oktober 2012

Om bara pengar kunde växa på träd

Håller just på med maten, Simon for iväg och hjälpte grannen med sin gris som hade rymt. Ska sen ut och rida Oscar, rebecka har varit här och ridit bavvan på morgonen så hon är klar. Skönt med en häst idag då jag är en aningens trött sen 40 års kalaset igår.

Efter ridturen ska jag raka Oscar. Har förstått att här ute är det inte så många som rakar sina hästar. Kanske inte så konstigt, har fått lite konstiga blickar när jag sagt att jag ska raka honom. Av flera anledningar behöver man inte raka hästen med tanke på vars jag bor tycker en del. Vi har inget varmt ridhus och en del har kallstall. Men inte jag, jag vet att jag ska iväg och tävla tex i november inomhus. Han har redan börjat lägga en ordentlig vinterpäls och rakar jag inte honom nu så kommer han inom en snar framtid se ut som han gjorde då jag fick hem honom. Som en stor vit björn!

Detta inlägg skulle egentligen publiceras igår, men glömde bort. Jag vill iaf bara berätta att med det inlägg jag skrev igår om försäkringar så har jag avanmält mig från hippo tävlingarna då jag tyvärr inte har råd.
Känns super trist men så är det helt enkelt. Kanske borde gå in och be chefen om löneökning!

3 kommentarer:

  1. Det tycker jag att du ska!
    Cia

    SvaraRadera
  2. Jag hade gärna också haft ett penga-träd :)

    SvaraRadera
  3. Helklipper du eller hur mycket klipper du?

    SvaraRadera