Sidor

lördag 6 oktober 2012

6 Oktober

En lördag som denna så kan man väll inte vara på bästa humör. Vädret är skit och jag hatar mina hagar för tillfället! Innan sommaren och ett år bakåt har jag haft mina vinterhagar på framsidan av gåren, men nu när det är 4 hästar och inte 3 så behöver vi mer plats för hagarna så vi rymde dom bara på baksidan. Och dom gamla hagarna var så jädra bra. Vi gick in med traktorn en gång och skrapade bort all lera för att sen slippa allt gegg och få ta in hästar med bara dynga på hovarna och inte ända upp till knäna.

Men nu när vi bytt sida på gården så är det bara blött, gegigt och vi har skrapat och skrapat och vi får inte till det. Jag tycker så synd om hästarna när dom står där i leran, men jag vet också att det finns stall som har det sämre. Men det känns inte roligt iaf!

Var på loppis idag och köpte 2 jacson schabrak, benlindor och hasskydd för endast 250 kr. Mycket bra!
Klart man ville ha mer men måste hålla igen nu!

Imorgon är det träning för Erica, rider först arabhingsten Khadir sen ska jag rida Oscar. Roligt att sitta på något som är helt annars än Oscar. Roligt att hans ägare är så peppad och vill att jag ska träna hennes pålle. Hon är en person som har kommit mig otroligt nära nu sista månaderna. En super härlig person som man kan prata med och gnälla av sig utan att man känner sig som en gnällkärring. När jag började på denna klubb fick jag en känsla av att hon va som en extra mamma till många. Jag börjar inse mer och mer att vi har kommit varandra så nära att det känns som att vi har känt varandra i flera år!

Nä nu dags att pallra sig ut och rida i regnet igen, är det kanske 5e dagen man måste rida i skit väder! Nä jag e int bitter!

Hingsten :)

1 kommentar:

  1. Våra är så usla att våra hästar fick stå inne i helgen :-( Mer än 30 cm djup lera, man kan inte gå där utan att tappa gummistövlarna och hästarna vägrar röra på sig. På Hippo är det olika hur hagarna håller och våra har varit bra, men nu är de helt plötsligt sämst :-(

    SvaraRadera