Sidor

lördag 20 oktober 2012

20 Oktober

Har legat lite lågt på bloggen, av den anledningen att jag fortfarande inte är bra i ryggen trots vila både från jobb och hästar. Jag la upp denna veckas ridning på ett bra sätt som gör att det är okej att dom vilar 2 dagar denna vecka. Men igår fick det blir en 3e dag för Oscar. Jag hade så ont.

Man är dum och tänker inte logiskt alla gånger, men jag sätter mina hästar först. Så även om jag är sjuk, eller har ont någonstans så vill jag motionera och ta hand om mina älskade hjärtan. Så idag blev det en sån dag. Tårarna kom för första gången under em idag. Inte pga hästarna utan att jag är less på att ha ont.

Men red Oscar i alla gångarter 55 minuter, 2 långa skrittpauser för att sen jobba mycket i galopp. Traven gör känslan lite värre i kroppen med hans steg. Går bättre med Bavvan.
Bavvan ska få en lugn joggingtur. Ska preimär hoppa henne imorgon egentligen. Jag hoppas att det är lite bättre imorgon... vi ska ju hopptävla om en vecka!

Jag har försökt spåna på varför jag får återkommande problem med ryggen, och äntligen har jag kanske svaret. Tidigare har jag fått höra att jag måste stretscha mer för att få bort problemen, visst det är väl en liten del av det. MEN.. nu fick jag ett annat tips och som jag efter en del betänkade tror på..
Man tror att jag är för överbyggd i ryggen och att jag är för stark i rygg och inte stärker upp framsidan likadant som på baksidan. Alltså är det ryggen som får ta det mesta när man jobbar med kroppen.
Dom berättade för mig att det är tydligt att jag är starkare i ryggen än på framsidan då min hållning inte är den bästa. Ryggen är stadig men för lite muskler och för korta muskler fram för att min bröstkorg tappar styrka och faller nedåt, axlarna kommer fram. Så nu är nästa steg för att se om det är detta som spökar att köpa en gymboll, för att träna framsidan. Hoppas verkligen att detta är orsaken. Jag som tror att man är hulken så visar det sig att kroppen kan reagera för att man är ojämnt musklad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar