Sidor

lördag 8 september 2012

The clock is ticking

Ja hörrni, tiden går och mycket har hänt. Hippotävlingen förra helgen fick jag ställa in då jag inte hade någon bil som ville dra mitt släp. Men det nu är det fixat och nu kan vi åka vars vi vill.

Den första september var vi med i weekend läsningen i vk. Hela 3 sidor och ett supert fint repotage. Blev uppringd i slutet på juni att dom hade hört talas om mig och den vita springaren och att dom ville komma och skriva om oss. Jag kunde först inte tro dom, tänkte att det kanske var ett skämt någon skulle lura mig, men när dom väl var här så förstod jag att det var på riktigt. Oscar skötte sig exemplariskt och var så där mysig som han har varit ända sen jag hämtade honom i övik. Visar med mycket gos och följer mig med blicken vars jag än går att han vill va med mig och bli kliad.

Reoptaget var så fint, det var verkligen pricken över iet . Dom fick till det så bra, och det beskriver oss så bra!
Jag fick torka tårar när jag läste det första gången och när jag kom till klubbens teorisal hade man satt upp det på anslagstavlan, vilket gjorde mig varm i hjärtat!

Träningen med Oscar går riktigt jäkla bra! Kan som inte säga mer än att nu börjar vi ha bra ridning redan från start av träningen.
Har börjat hålla dressyrsatsning på klubben varannan fredag och igår var första. Det var super kul och barnen var nöjda trots att nån enstaka blev ledsen då det inte gick som dom ville. Men försökte förklara för dom att dom har för stor press på sig själva och det är super svårt att kunna allting på en gång. En sak i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar