Sidor

tisdag 25 september 2012

25 September

Det har gått många dagar sen sist och jag ska nu försöka åter berätta vad som händer och har hänt kring mig och mitt liv.

Jag har tränat och verkligen lagt manken till med Oscars träning och veckor ridning. Vi var iväg och tävlade i Kågedalen under helgen, men som jag nu i efterhand känner att vi borde ha skippat.
Jag hade legat hemma sjuk i 2 dagar och mådde ingevidare när jag for. Men för ännu mera rutin så åkte jag ändå och detta blev första gången vi åker från en tävling utan en placering.
Allt satt i mig denna gång, jag störde honom i La och gav han inte allt jag som han behövde i medelsvår. Ingen godkänd ritt i någon av klasserna vilket är väldigt ovanligt för mig och Oscar spec i LA. Men men det behöver och ska inte alltid gå bra. Man lär sig av sina missar och misstag.

Har under veckorna som gått inte riktigt vetat vad jag ska skriva om, det finns mycket att berätta men vissa saker vill jag inte gå ut med förrän jag vet att det börjar hända på riktigt.
Och med det sagt, kan jag berätta att besiktning av Oscar är bokad. När säger jag inte, det får bli en överraskning. Men otroligt spännande känns det. Han är hästen för mig, och jag vill verkligen ge oss en chans och ser hur långt vi kan ta oss. Vi har ridit in oss och vi känner varandra så väl och att hitta en sån här häst igen med den utbildningen han har så känns det verkligen som att jag lever för en sak "man lever bara en gång". Detta är liksom mitt sista ryck. Vill tävla nån säsong till, kvala till högre nivåer. Satsa! Och sen börja starta en familj med min Simon, för att sedan ta en paus och sen komma igång igen, med en häst som man känner, en häst som man har kommit långt på och som inte är för gammal för att köra igång. Så jag har en plan! Och den planen känns oerhört bra!

Kanske ganska sjukt att man har en plan som 22 bast. Men så känner jag, jag längtar efter att starta en riktig familj, men jag vill inte ge upp detta med tävling och träning än. Jag är inte redo för en paus!

Bavvan har jag planer med också. En av hennes medryttare ska börja trappa ned med hästeriet, vilket gör att jag kommer rida henne ännu mer. Vilket är både roligt och tråkigt, tråkigt att hon ska trappa ned och roligt att jag har planer för stumpan.

Hon kommer att ridas mer av mig och vi kommer att hoppa. Ska verkligen försöka varje vecka! För jag vill få mer rutin i hoppning och känna att jag kan hjälpa andra hästar/ponnyer och elever med båda grenar.

Ponnyn som var hos mig under 5 veckor för utbildning och tillridning åkte tillbaka till ridskolan där hon har gjort succe! Vilket glädjer mig så oerhört! Än så länge har hon skött sig exemplariskt och jag kan inte vara mer stolt över lilla hjärtat och hennes omvandling. Så det känns verkligen som att detta är något jag kan hålla på med! Så sommaren 2013 den kommer bli awesome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar