Sidor

tisdag 25 september 2012

Sätta upp mål

Något jag aldrig har gjort under mina häst år tills för 2 år sen är att sätta upp riktiga mål.

Mitt mål har varit med Oscar att försöka kvala till msvB innan säsongen är över.
Jag har någonstans börjat inse att det kanske inte går. Men är jag besviken över detta? Nej tvärt om.
För mig handlar allting om att vara i ett samspel med hästen, att ha roligt och inte ha för höga krav på sig själv. Vilket jag i många år har haft. Jag rider och tränar och tävlar för min egenskull, jag älskar utmaningar trots dom jobbiga motgångarna så älskar jag känslan av att utvecklas tillsammans med hästen och bara växa mer och mer.

Efter tävlingen i lördags så var jag besviken. Inte på O utan på mig själv. Jag KAN ju det där, hur svårt ska det vara att ta fram det och visa alla andra. Men jag glömmer också bort, att det kan inte gå hur fort som helst för oss. Jag har aldrig någonsin tävlat dessa klasser, jag har aldrig ridit på detta sätt. Jag har aldrig lärt mig göra galoppombyten, utan har suttit på hästar du bara behöver ställa om så gör dom gärna ett byte. Jag har aldrig fått piffa och puffa, jag har aldrig fått känna mig som (skratta om ni vill) Men kungen på sin vita springare. Jag har fått uppleva ALLT detta från Januari i år. Vi har gjort nu 16 starter tillsamamas med 7 placeringar och jag kan inte vara mer än nöjd. Så nu har jag börjat känna mer att vi ska träna och träna under vintern just för att få till det där finliret och till nästa säsong kvala till medelsvårB. Jag tror på oss,´och en sak är säkert det sitter inte i hästen, det sitter i piloten. Oscar må vara välutbildad men, han är ingen häst som gör jobbet. Jag måste verkligen göra varje detalj rätt för att det ska hända något. Han kräver ridning!

Nä dags att sova! natti

1 kommentar:

  1. Och visst är det härligt när det är upp till piloten och inte upp till hästen?! Piloten kan man ju bestämma över ;) Att kvala ligger inte långt bort för er och klart du ska vara nöjd över eran säsong, det har ju gått jättebra för er! :)

    SvaraRadera