Sidor

torsdag 13 september 2012

Nya rutiner

Har den senaste veckan ändrat på rutiner kring mig själv. Har börjat med spinning varje söndag och core på måndagar. Perfekt träning enligt mig, då jag absolut inte vill bli större runt armarna eller mer byggd på överkroppen. Har slutat sitta vid datorn direkt man kommer hem från jobbet, vilket jag alltid gjorde förr. Vilket då resulterade i att man fastnade och gick ut senare till stallet = kommer in sent och sover färre timmar.

Har nu börjat att komma hem, äta, stöka undan lite inne som tex tvätta, städa eller bara plcka undan lite.
Göra stallet, det vill säga mocka och fixa mat. Sen efter det, motionera mig själv/hunden eller göra något mer på gården/huset som man vet borde göras. Sen rider jag och allt detta hinner jag och är inne mellan halv 9 och halv 10 på kvällarna. Sen vet jag att det kommer kvällar då jag blir senare. Men jag trivs verkligen med denna nya rutin. Att sitta vid datorn en stund innan man går och lägger sig istället. Om ens det, vissa dagar orkar jag inte ens titta på denna skärm. SKÖNT!

Har varit mycket piggare på jobbet denna vecka då jag fått mellan 7-7½ timmar varje natt istället för 5-6 timmar.

Så nu blev detta väldigt snabbt skrivet, tvätten är igång, middagen är fixad och huset är damsugat, nu är det stallets tur :) och ett härligt pass på Oscar väntar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar