Sidor

söndag 9 september 2012

I feel the energi

Lite mer blogg gnista har jag fått. Vilket känns super roligt. Igår red jag Oscar ett lite kortare pass, han var så fin och mjuk framför allt. Under gårdagen sattes ventilationen in och nu är stallet klart! Det kommer mer bilder på hagar och hela stallet senare. Så under gårkvällen åkte vi till simons mamma och pappa för att äta god middag och fira att vi var klara med bygget. Jag körde så jag fick inte smaka på dom goda drinkarna men det spelade ingenroll då man hade så bra sällskap och god mat :)

Mina svärföräldrar är så bra alltså. Dom stället upp i vått och torrt och är alltid så glada och vill vårat bästa hela tiden. Jag kunde nog inte ha fått det bättre.
En liten rolig sak var att Simons pappa tyckte vi skulle fixa ett potatisland till nästa år och simon svarade ja men vi kan ju ha det där vinterhagarna var förra året. Jag tittade på honom med en rolig min och han sa:
"Nä just det, där ska det bli ridbana!" Stackars simon!
Fast jag vet att om vi hade gjort ett potatisland eller så, så hade det varit jag som varit tvungen att ta hand om det. Då simon har lätt att vilja ha saker, men tappar fort intresset.

Idag blir det att åka till höstmarknaden här i byn, sen får vi se vad klockan blir är lite halvsugen på att hoppa med Oscar idag! Men som sagt får se om tiden finns annars rider jag bara ut som vanligt idag :)
Mina hyresgäster kommer idag också, en super trevligt tjej med sina 2 hästar. Ska bli kul med lite sällskap.

Det var allt för mig just nu, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar