Sidor

onsdag 3 juli 2013

En bra dag

Ingen har missat hur varmt det var i måndags. Luften stod stilla och utan en enda vind så vaknade alla bräms idag. När jag kom hem från jobbet klockan fyra så gick jag direkt till betet för att hämta hästarna då W och B skulle skos. Walle var helt intorkad i svett och dom andra gick runt hela tiden. Så alla tre fick komma in i stallet och direkt och sova inne. Hovslagaren kom och skodde B och W. Walles hovar blev super bra! Så skönt att man kanske har hittat rätt hovslagare nu.

Igår for vi iväg till stan och tränade för Erica. Kortfattat kan jag säga, känslan var AWESOME! Igår  va första gången vi verkligen kom till ridning. Vi kunde nu börja jobba med rörelser och mer avancerade saker. Det kändes så otroligt roligt! Jag känner mig fortfarande skumpig men det syntes inte. Men det är så stor skillnad på min känsla i sitsen. Nu behöver jag bara en ny sadel.

Någon som vet av en Morris And Nolan 16,5/32 ??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar