Sidor

torsdag 4 juli 2013

Planering och dagens ritt

Häromdagen gick jag bak i bloggens arkiv och läste gamla inlägg om Bavvan och Oscar. Det var väldigt nyttigt då man lätt glömmer vissa rutiner som funkade då men som någonstans stannade upp och försvann. En sak som jag har blivit sämre på men försöker hela tiden tänka på är planering av veckorna och stå fast vid min planering.

Så nu blir det skärpning och bättring istället!

Måndag: 40 min jogg på kandar
Tisdag: Träning för Erica
Onsdag: Skrittpass
Torsdag: Intervallträning/klättring
Fredag: Jogg
Lördag: Vila
Söndag: Intervallträning

Dagens pass var super roligt. Vi var tre som följdes ut och till en början på långtygel var Walle sådär tramsig. Gick ned lite i diket, sparka för alla insekter. Men direkt vi travade och galopperade så blev han direkt lugnare. Han har lite väl mycket skalle. Intervallen idag fick bara fint. Vi red på en super bra väg där vägen går upp och ner hela tiden och lutningen är i olika grader på varenda backe. Men tyvärr har dom sladdat vägen och det var alldeles för mycket sten så det blir ett tag bort innan jag väljer att rida där igen. Men passet var bra och nyttigt. Vi hade täten hela tiden och hästarna fick både länga och samla sig. Gillar sådana pass då man kommer tillbaka med hästar som är både trött fysiskt och psykiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar