Sidor

söndag 21 juli 2013

Äntligen på gång!

Walles hälta var "bara" en sträckning som med lite boxvila och promenader försvunnit. Har ridit honom nu 3 pass och 2 av dom med nya sadlar. Så igår köpte jag mig en ny sadel. Riktigt fin och riktigt härlig att sitta. Men viktigast att den passar hästen. Så nu kommer det att gå ännu bättre, min sits blir inte optimal i den sadeln jag har haft nu. Vilket jag har vetat hela tiden men har haft den för min hästs skull. Men nu när han har lagt på sig muskler så kan vi äntligen ha en ordentlig sadel.

Med en ny sadel kommer även ny förändring i min veckoplanering. Det som alltid kommer att finnas med är ett pass med kandar. Även om vi rider ut i skogen eller kör ett pass på ridbanan.
Jag är peppad och glad! Nu vill jag inte ha mer motgångar på ett tag. Hoppas detta håller i sig och bara fortsätter till det bättre hela tiden.

Ikväll blir det en jogging tur i alla gångarter. Inte så mycket krävande, vill bara få han avslappnad och följsam.

1 kommentar: