Sidor

tisdag 11 juni 2013

Vi lever

Hallojsan, länge sen!

I söndags kom jag hem efter en härlig vecka i Turkiet med min sambos familj. Walle fick sig en vila på 8 dagar som blev hans semester för hela sommaren. Nu är det inge mer vila förrän till julen då vintervilan ska in. Innan jag for så var han super fin. Lugn och harmonisk i stallet, uteritterna hade blivit så mycket bättre och han hade verkligen börjat lugna ner sig.

Vi har backat några steg nu sen jag kom hem i söndags. Han är väldigt spänd och frustrerad. Mest över insekterna som vill bita honom under tiden vi rider. Men vi kämpar på. Efter 2 dagars hårt jobb med att få honom att slappna av så ville jag bryta mönstret och ringde då till min hyresgäst och frågade om vi kunde följas under kvällen här. Vilket vi gjorde.

Walle var så trevlig ikväll. Han bara accepterade allt och vi kunde både länga och samla ihop oss. Så 4 av 5 hästskor får han idag! :)

Bavvan hade lite otur innan vi åkte till Turkiet. Kvällen innan så blir hon sparkad i hagen och veterinär tillkallades och hon fick sys. Fick beröm för att jag ringde så fort, så såret var super fint. Vilket alltid är ett plus för läkningsprocessen. Hon har 14 dagars vila så på fredag ska vi börja skritta henne.

Har 2 klipp sen träningen med Walle för Erica. På ett av klippen ser ni hur han spänner till och det är bara en super liten reaktion i jämförelse hur han var i början av passet.



Vi har våran debut på lördag på tävlingsbanorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar