Sidor

torsdag 13 juni 2013

Regn och rusk

Har som sagt varit på ridklubben ikväll och haft tävlingsmöte inför helgen.
Det blev ett stort missförstånd för några veckor sen angående vem som skulle vara tävlingsledare.
Trots att jag sa till om att jag var borta veckan föra tävlingen och inte ville vara tävlingsledare så
står jag med som kontaktperson på proppen..
I Turkiet fick jag flera sms och samtal angående tävlingen. Men då jag tävlar 3 av 4 klasser under lördagen så behöver jag inte ta det största ansvaret. Vilken kändes oerhört skönt.

Jag red igenom Khadir ikväll också. Han kändes oriden och stel. Fick igenom han fint i skritt och trav men fick han inte riktigt dit jag hade hoppats på i galoppen. Förhoppningsvis släpper detta till lördag och imorgon ska han joggas.

Walle har efter 4 intensiva dagar fått sig en skritt tur i regnet ikväll. Han va inte så nöjd på vädret och ville vända hem en gång när det började ösa ner. Men jag jobbade igenom han i sidorna och imorgon ska jag jogga lite lätt först och sen rida igenom LA3an. Så det blir nog tipp topp :)

Som det ser ut på vädret kommer det vara regn och rusk hela lördagen också. Jag hoppas verkligen att det vänder och att vi får vackert väder som det har varit 3 år i rad! Håller tummar och tår.

Nä nu ska jag fortsätta städa lite i gästrummet som har varit vårat förråd alldeles för länge. Får fin främmande imorgon då både Hanna och hennes medryttarhäst kommer och övernattar. Så ska vi följas på lördag till tävlingen. Har inte träffat Hanna på huuur länge som helst. Så roligt ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar