Sidor

torsdag 13 juni 2013

En bra känsla

Igår lastade jag Walle och tog honom till Sikeå för att träna för Erica. Allt gick väldigt fint med lastningen både dit och hem. Jag som va så orolig över att han aldrig skulle lära sig. Men att få åka kontinuerligt och använda samma verktyg varje gång så är det inga som helst problem.

På träningen så fick jag i uppgift att få honom mer ärligt till handen. Jobbade mycket med att motställa för att få honom i båda tyglarna och inte ge eftergift förrän han ger mig det. Direkt han kommer ärligt till min hand så blir det lättare att komma ner i sadeln och man känner hans rygg komma igång.

När detta funkade gick vi vidare till att flytta lite för skänkeln och lite ökningar. Därefter förvänd galopp på båge och ökad galopp.

I det stora hela var det en trevlig träning, bra känsla och en super bra tränare. Min dag som hade varit den värsta dagen på väldigt länge, övergick till att avsluta dagen på det bästa sättet.

Ikväll blir det att åka till Sikeå igen, vara på tävlingsmöte och sen rida igenom Khadir. Blir att rida 4 klasser på lördag och alltså 2 hästar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar