Sidor

söndag 16 oktober 2011

Mycket på gång

Under helgen har jag tränat vovven att va med på uteritter med hästarna. Han och hästarna har varit riktigt duktig. Han hade en tendens i början att vilja vara bakom dom och nosa i rumpan. Men efter att jag korrigerat och berömmer när han gör rätt direkt så förstår han hur och vars han ska springa. Men de är fortfarande mer som går att träna på.

Har även umgåts en del med grannarna i kurvan, haha de är alltså ett par som också har hästgård och bor bara 500 meter ifrån oss. Där Mia som hon heter har en pre hingst. Har säkert skrivit om han tidigare men i helgen blev de ännu mera prat och ideér som vi kastade fram och tillbaka. Hon är även den jag ska planera och förbereda för gemensam ridbana i byn. Iallafall. Hon har tidigare frågat om jag skulle vilja pröva rida hingsten. Vi har väl alltid sagt att de skulle bli av men att komma till skott har varit svårt från min sida. Så nu frågade hon mig igen så snäll som hon är. Så förhoppningsvis så blir de en åktur under veckan och jag hoppas att kamera kan tas med så ni ska få se den snygga pållen!

Va in till hagen idag hos honom han är så lugn! klart han blir lite stressad då de är ston som rör sig i närheten men för att vara hingst så är har han så bra psyke att de är sjukt!
Är även populär bland hovslagare och annat folk som kommer och kika på honom har jag hört . Kanske inte så konstigt :)

Ni får en bild på en pre som är till salu på hastnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar