Sidor

måndag 31 oktober 2011

Hyresgäster?

Idag blev de bara halvdag på jobbet. Veterinären kommer och vaccinera Bavvan idag och sen kommer de även ett par som vill kolla på stallet. Jag har ju beslutat mig för att bygga 4 boxar istället för 3.
Anledningen är att då har jag en extra om Bavvan blir mamma eller om jag vill hyra ut i några år. Så de känns bra att man bygger och har möjligheter.

Men de här med hyresgäster tycker jag ska bli intressant, de är mitt stall mina regler och de ska bli kul att se hur jag fixar de då jag har varit så negativ till att hyra in sig hos andra.
Jag tycker de är hur skönt som helst att ta hand om stallet själv. Att jag inte kan ta sovmorgon på helgerna längre stör mig inte. Man har hela dagen på sig att göra vettiga saker. De handlar ändå om att växa upp känner jag när man har hästarna på gården. Jag älskar känslan att gå ut på morgon, ha med sig hunden fixa stallet och sen ta en promenad med vovven. Allt i ett liksom! Sen gå in äta frukost, lägga sig på soffan och se nå avsnitt av någon serie tills simon vaknar.
Oj kom av mig litegranna..

Jag har iallafall tänkt att skriva ett kontrakt, där de står att man har 2 månaders uppsägningstid. Man behöver inte vara i stallet efter en viss tid. Skriva vad som ingår, och även att skriva att jag kan bryta kontraktet om vissa regler inte följs eller att de uppstår något som gör att dom inte kan vara kvar men att dom får en viss tid på sig att flytta. För vem vet, du kanske står där och har inte fått in hyran, eller att saker försvinner från stallet. Kommer säkert skriva en hel del annat också. De är alltid för och nackdelar med att ha hyresgäster, men för mig är de bra att få in en liten extra slant varje månad. Funkar de inte så funkar de inte. Jag kommer inte gå back om jag inte hyr ut den 4e boxen.

Har ni hyresgäster i era stall och vad står de i era kontrakt? Skulle behöva lite tips :)

1 kommentar:

  1. Hej Emelie! :)
    Tycker det är kul att läsa din blogg om hur det går för dig och hästarna och läste nu att du kanske ska ta in hyresgäster i stallet. Som du vet har vi haft egna hyresgäster i snart 10 år och har alltid haft kontrakt med dem, om du vill kan jag skicka ett exemplar på det till din mail? Hör av dig isf :) anna@equiella.se
    Kram från Anna Eriksson :)

    SvaraRadera