Sidor

lördag 16 augusti 2014

Vi jobbar på

Walle och jag jobbar på och vi har verkligen kommit igång med en bra start. Vi kör just nu varannan dag med ridning och vila. Mycket för att jag har varit jätte förkyld sen jag flyttade honom och har haft något som satt sig på luftvägarna och jag har inte haft orken att vare sig träna mig själv eller Walle ordentligt. Så vi har som sagt kört med varannan dag och varannan gång uteritt/banan.

Vilket har fungerat riktigt bra. Han är väldigt spänd ute när man rider själv, vilket inte är något nytt.
Men på banan är han en dröm. Vi jobbar fortfarande med samma jobb som tidigare. Grundarbete som ska bygga och stärka oss. Efter förra passet på banan så kände jag "Jo men kanske en start innan säsongs uppehållet." Nu är det inte så att jag strävar efter det. Men ser det positivt att jag får en sån känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar