Sidor

torsdag 7 augusti 2014

Flytten är klar och vi stor trivs

Under tisdagskvällen flyttade jag och Walle till det nya stallet. Det blev senare än tänkt då jag ville ha honom skodd först och eftersom min hovslagare inte åker ut för endast en häst så väntade jag tills dom andra hästarna skulle skos.

Walle fick stå inne i stallet ca två timmar medans jag fixade hagen, fyllde vatten och jobbade på med allt runt om kring. Han var jätte lugn och rullade direkt han kom in i boxen. När jag släppte ut honom tog han en galopprunda och gnäggade några gånger sen stod han och åt utan några som helst tecken på stress.

Åkte dit tidigt på morgonen igår bara för att se hur han hade det. Han stod och åt och dom andra hästarna stod så nära Walles hage som möjligt. Han hade vandrat lite under natten men det är väl helt normalt första natten på ett nytt ställe.

Saknaden efter alla sysslor i stallet har varit stora så efter att Walle hade fått gå till hagen så ställde jag mig och fixa med nytt spån, fixade med foderhörnan och jag skrattar när jag tänker på det. Jag kom på mig själv flera gånger med att stå och ha ett jätte leende på läpparna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar