Sidor

måndag 25 augusti 2014

Lite tidigare än väntat

Igår ringde min bonus mamma och tyckte jag skulle komma och vara med på en lättare hoppträning. Låga hinder och mycket markbommar. Sagt och gjort så for jag dit och trots att jag och Walle inte har hoppat sen januari så gick det riktigt bra.

Jag har ett stort problem när jag hoppar vilket är att jag ska vara och peta och trycka hela tiden. Jag låter aldrig hästen tänka själv. Walle som har hoppat höga hinder i sina dagar har dock ingen grund. När jag har tränat för tidigare tränare så har dom båda sagt att det märks att han kan och har hoppat men saknar grunderna för det enkla. Tex ett hinder på 50 cm och han är en meter över..

Walle blir väldigt explosiv i början av alla hoppträningar. Han tycker det är super roligt och ska gärna bralla, skutta, sparka o ha sin egen show. Självklart så försöker jag jobba bort det emellan övningarna då jag inte tycker det är något som ska berömmas. Men ser det självklart som något positivt att han tycker det är roligt.
Så för hoppningsvis blir det hoppträning igen under veckan. Då ska jag också se till att få låna någons hoppsadel kan inte direkt påstå att det är optimalt att hoppa i en dressyrsadel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar