Sidor

fredag 11 januari 2013

Mitt 2012 del 2

Augusti
Det här var en månad där Oscar började strula. Han skulle inte ridas ut på ensam, total vägrade. Skulle inte lämna gården stegrade och slängde sig ner i diken, han skulle bara hem, men han stack aldrig bara vända hemmåt och sen trippa iväg. Men vi kämpade på och fick våran första godkända medelsvårC. Jag fick torka lite glädjetårar!
 
 September
Mindre och mindre kunde vi rida ut. Jag kämpade på och försökte, men kände att jag satte både honom och mig i risk varenda gång men jag ville ta itu med problemet. Tårarna sprutade varenda gång, man kände sig så värdelös. Började rida Bavvan mer och for på våran första hoppträning på 1 år.
 
Oktober 
Det gick fortfarande inte att rida ut på Oscar själv men jag fortsatte och fortsatte att försöka lösa det. Hopptävlade Bavvan, vann en av klasserna. Hon älskade det!
 
 November
Ingen förändring med Oscar, jag visste inte hur jag skulle tänka eller hur jag skulle göra.
 
 December
Jag fick ingen motivation att rida honom längre, allt kändes jobbigt och jag tog beslutet att han ska åka tillbaka, med sorg i hjärtat och en massa tårar. Men jag måste ha en häst som funkar att rida ut på, Sen trots om jag ville köpa honom så kommer jag inte undan att jag inte vet om jag har jobbet kvar. Vilket betyder att jag inte kan köpa någon häst som det är nu,
 
Så året har get mig glädje och sorg. Precis som livet ska vara. Man lär sig av sina motgångar och lever av sina framgångar. Jag är otroligt tacksam över att Oscar kom till mig och det året vi fått, önskade bara att vi kunde ha fått ett bättre slut. Jag ser framåt och hoppas att 2013 kommer blir ett år som jag får uppfylla mina mål och ha roligt!

1 kommentar: