Sidor

fredag 20 februari 2015

Speak your mind

Något jag har lärt mig dem senaste månaderna är att alltid säga det du har på hjärtat. Så länge det är något som du behöver prata om eller något som du verkligen måste säga till en annan person.
Jag tror att många är rädd för att säga vad man tycker och tänker många gånger. Det kan vara i relationer, familjen och bland vänner.
Jag vet att det är så, för jag har själv varit en sån person. Man vågar inte säga det  man menar o känner egentligen, eftersom man är rädd hur personen ska reagera.

Men samtidigt. Kan man kalla sig själv för en ärlig människa om man inte kan säga det man tycker o tänker? Sen finns det gränser! Finns stora gränser på VAD man säger och mest om HUR man säger dom. Jag gillar ärliga och öppna personer. Det är såna som fastnar lätt hos mig och blir personer som jag vill umgås med. Men tex jag tycker inte om när personerna ifråga är ärliga och öppna men saknar ödmjukheten till andra människor.

Jag säger ofta att jag är en ärlig och öppen person. Öppen är jag, men ärlig ja till största delen men fortfarande så jobbar jag med situationer där jag måste lära mig att vara ärlig och som rubriken säker Speak my mind.

Sen jag blev singel har jag kämpat med att göra mycket om inte allt för min egenskull. Fick en bra kommentar av en vän här på bloggen. Lär dig att älska dig själv först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar