Sidor

fredag 13 februari 2015

Just keep on going

  Liver rullar på och vardagen ser väldigt lika ut måndag till fredag.
Jobb - häst - gym - promenad - sova.

Ett utmärkt schema för mig och eftersom jag inte har någon att komma hem till (som jag inte heller vill ha) så har jag nu börjat jobba extra 2 kvällar i veckan på ridskolan för att få in mer pengar. Så jag kan börja spara och när Walle är såld kommer allt kännas mycket lättare ekonomiskt.

Har börjat rida en häst som heter Amadeus en gång i veckan också. En liten häst på kanske 155 cm som är tävlad upp till msvC och är ett riktigt charmtroll! Red han i onsdags i ridhuset första gången och jag säger bara, gud vad roligt det var! Så vi får se vad som händer med oss i framtiden då Walle har åkt. Men det känns riktigt roligt.

Träningen med mig själv har blivit en drog. Har en del planer nu med mig själv och min träning.
På söndag kväll ska mitt första konditions pass gå av stapeln. Sen blir det löpning 2 gånger i veckan till att börja med. En runda på några kilometer där jag ska bättre på tiden för varje gång.  Då kanske jag kommer tycka detta är roligt.
Har ökat väldigt mycket i vikt fort på gymmet och igår prövade jag att maxa mig själv i mark. Blev 90 kg och med facit i hand har jag endast tränat mark under 6 pass tidigare. Så detta var riktigt grymt!
Nu är 100 målet! Bara för att jag vill pressa mig själv och jag älskar utmaningen!

Har en del i familjen som har hört av sig "Bli inte för stor" Du får inte träna för mycket. Du börjar bli för smal i ansiktet osv osv. Vilket gör mig ledsen.
Alla som känner mig sen långt tillbaka vet att jag har en bra grund att stå på muskelmässigt. Jag har alltid varit "bitig" och har under många år inte tyckt om mina muskler. Har velat dölja mina axlar och armar för att jag ser för stor ut. Men idag tycker jag det är snyggt och kan bli fascinerad över hur musklerna ser ut.
Fråga mig istället varför jag tränar? Jo för jag mår riktigt bra av det. Plus att jag vill bli tightare och komma i bättre form. Jag vill inte tappa mina former eller börja tävla.
Men jag älskar formen och hur jag utvecklar min kropp.
Började träna i mitten på december körde 2 pass i veckan. Fram till sista veckan på december där jag började träna 3-5 pass i veckan. Här är resultatet so far.

Försök på 100.. gick dock inte riktigt.

Början på Januari


6 Februari

 

3 kommentarer:

  1. Fuck that, muskler är ju det coolaste som finns! Jag har typ vuxit ur en massa kläder över axlarna för att jag biffat på mig, älskar det! Har alltid varit bredaxlad och blir ju inte mindre när jag tränar massor men vad tusen, det är ju roligare att vara stark och se stark ut än att vara och se ut som en liten plutt utan muskler :-D

    SvaraRadera
  2. Jag kan nog känna samma sak Emily! Men jag dock tycka att det är riktigt onödigt av folk att ens lägga sig i andras träning och mål. För vi ska få styra våran kroppsbild själva. :)

    SvaraRadera