Sidor

fredag 20 februari 2015

En kansig vecka

Förutom min konstiga upplevelse igår med min hälsa så hände det en "olycka" i måndags på jobbet.
Där jag skulle göra en lagning och det sista man gör då är att ta sandpapper för att släta till ytan på balken. Det som händer då är att det var rätt så bra tryck på produktionen. Så det var rätt så stressigt.
Vilket gjorde att jag tog i lite extra och drog lite väl hårt bakåt och såg inte flisan som stack upp.

Woops en 5 centimeters lång träbit rakt in i handen och nu pratar vi inte under skinnet. Utan jag såg bara en lite bit som stack ut vilket i min hjärna sa "det är ju bara en liten bit" men när jag drog så hände det ingenting. Den satt fast och djupt. När jag sen biter ihop och bara drar då märker jag att ju mer jag drar så kommer bara mer ut.. den tog aldrig slut. När det väl är ute släpper adrenalinet och lilla Emelie svimmar nästan! Men ett plåster på och jag fick direkt berättat för mig att "om det blir blått åker du in." "svullet och pulserande smärta" åk in direkt..

Ja det blev svullet och tummen gjorde ont och gör fortfarande ont men jag har inga problem som att det gör för ont för att använda den eller så.

Tur i oturen kanske!
Här kommer bild i alla fall


 
Tänk er att den där biten var inne i handen. Man såg inte mer än den yttersta biten som stack ut..
Jag var dock Wonder women som drog ut den själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar