Sidor

fredag 30 januari 2015

Det börja ordna upp sig

Jag har tidigare sagt att jag startar 2015 i botten. Arbetslös, hästen till salu och inte vet vars man ska ta vägen riktigt.

Men dom senaste veckorna som arbetslös har jag lagt väldigt mycket tid på min tränin, hund, häst och vara med mina vänner. Detta har gjort att jag fått upp mer glöd i mig själv och speciellt av träningen.
För ärligt, jag är rätt duktig! Vilket jag inte trodde. Jag ser väldigt lågt på mig själv och har alltid gjort.

Men nu är det dags att ta tag i det problemet också. Göra saker för min egna skull och att hela tiden vara mig själv. Jag ska leva för mig och inte för någon annan. För att kunna nå upp till mina mål.

Jag fick jobb förra veckan. En heltid -provanställning i 6 månader. På en träindustri. Får jobba med kroppen, och där jag trivs som fisken i vattnet.. ensam tjej med en massa karlar. Haha att få fulprata och kunna bjuda på mig själv är något som jag värderar högt.

Walle ska dock säljas ändå, då jag känner att jag inte vill ha häst. Har någonstans en känsla av att jag ha gått in i väggen med min ridsport. Så säljas ska han. Jag ska vara utan häst och sen hur länge det blir är en annan fråga. Men att äga en häst igen kommer jag inte vilja göra på många år.
Så planen är att vara medryttare och kunna få hitta tillbaka till glädjen med mitt intresse och livsstil.

I helgen åker jag till Umeå men en av mina bästa vänner Ida. Ska bo på hotell och gå ut och dansa hel helgen. Fira att efter regn kommer solsken.

Mitt nyårs löfte är så många olika saker men tex. Resa och uppleva nya saker, våga göra sånt som jag aldrig jag trodde jag skulle göra. Träna och må bra med mig själv och tänka på min hälsa.
MEN i det stora hela.
 
Jag ska leva för min egenskull och inte för någon annans.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar